Ξεκινούν οι διαγωνισμοί των ΟΤΑ για την Φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Ενεργειακοί όμιλοι, κατασκευαστικές εταιρείες και άλλα επενδυτικά σχήματα αναμένεται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον στους διαγωνισμούς που άρχισαν να βγάζουν στον αέρα οι δήμοι για εγκατάσταση και διαχείριση δικτύων φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τις τελευταίες ημέρες, αν και κορυφώνονται οι διακοπές, έχουν προκηρυχθεί τέσσερις διαγωνισμοί παραχωρήσεων δικτύων φόρτισης από τους δήμους Αθηναίων, Κηφισιάς, Αχαρνών και Ζακύνθου, συνολικού ύψους περί τα 100 εκατ. ευρώ.
Με δεδομένο πως οι ανάδοχοι αναλαμβάνουν και την αδειοδότηση, ήδη στην αγορά τονίζουν πως είναι δύσκολη η τήρηση του ενός χρόνου, που προβλέπουν τα τεύχη δημοπράτησης στους περισσότερους διαγωνισμούς, για ολοκλήρωση της εγκατάστασης των φορτιστών. Ορισμένοι φοβούνται μήπως αναπτυχθεί γύρω από τα δίκτυα για τους σταθμούς φόρτισης αντίστοιχη «φάμπρικα» με αυτή που δημιουργήθηκε στους διαγωνισμούς για τον οδοφωτισμό των δήμων. Βέβαια στην περίπτωση των δικτύων φόρτισης υπάρχει ενδιαφέρον από ισχυρούς παίκτες της ενέργειας και των κατασκευών οι οποίοι απείχαν από τους διαγωνισμούς για τον οδοφωτισμό πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.
Οι δήμοι τρέχουν καθώς τα έργα έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και στο πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού» μέσω του οποίου χρηματοδοτείται το 50% – 60% της επένδυσης (ανάλογα με τον δήμο) ενώ το υπόλοιπο προέρχεται από κεφάλαια των παραχωρησιούχων. Η εγκατάσταση των φορτιστών θα γίνει με βάση τα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.) που έχουν εκπονήσει οι δημοτικές αρχές. Στις περισσότερες περιπτώσεις προβλέπεται η εγκατάσταση σημείων φόρτισης στα οποία μπορούν να φορτίσουν ταυτόχρονα δύο οχήματα.
Στις 20 Σεπτεμβρίου εκπνέει η προθεσμία υποβολής προσφορών στο διαγωνισμό του Δήμου Αθηναίων, ύψους 15,6 εκατ. ευρώ (μαζί με δικαίωμα προαίρεσης για αύξηση του αριθμού φορτιστών) που αφορά την εγκατάσταση και λειτουργία 60 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε πολλές περιοχές της Αθήνας. Η σύμβαση παραχώρησης περιλαμβάνει την αδειοδότηση των σταθμών, την προμήθεια και εγκατάσταση του εξοπλισμού, τη λειτουργία του αναγκαίου λογισμικού και την παροχή υπηρεσιών συντήρησης και λειτουργίας του. Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε 11 χρόνια, με τον πρώτο χρόνο να αφορά στην φάση εγκατάστασης. Ο ίδιος παραχωρησιούχος αποκτά πλεονέκτημα για την εγκατάσταση πρόσθετων φορτιστών σε δύο στάδια.
Στα 10,4 εκατ. ευρώ εκτιμάται ο προϋπολογισμός της σύμβασης παραχώρησης για το δίκτυο φορτιστών του δήμου Κηφισιάς ενώ αν προστεθεί το δικαίωμα προαίρεσης (για αύξηση του δικτύου) το κόστος αυξάνεται στα 15,6 εκατ. ευρώ, κατά σύμπτωση στο ίδιο ακριβώς ύψος με το αντίστοιχο έργο του δήμου Αθηναίων. Και αυτή η σύμβαση είναι 11ετούς διάρκειας, ενώ ο παραχωρησιούχος θα εγκαταστήσει και θα λειτουργήσει 54 φορτιστές. Οι προσφορές υποβάλλονται μέχρι τις 27 Σεπτεμβρίου.
Τα 50 εκατ. ευρώ προσεγγίζει, μαζί με το δικαίωμα προαίρεσης, ο προϋπολογισμός της σύμβασης παραχώρησης που θα αναθέσει, μέσω του διαγωνισμού που προκήρυξε ο δήμος Αχαρνών για εγκατάσταση και λειτουργία 81 σταθμών φόρτισης που αντιστοιχούν σε 162 δημοσίως προσβάσιμα σημεία (επανα)φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στην περίπτωση του δήμου Αχαρνών η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε 20 χρόνια. Η προθεσμία υποβολής προσφορών εκπνέει στις 13 Σεπτεμβρίου.
Ο διαγωνισμός του δήμου Ζακύνθου αφορά «την παραχώρηση 58 Σταθμών Φόρτισης Η/Ο (σ.σ. ηλεκτρικών αυτοκινήτων) και ειδικότερα: σε πενήντα πέντε (55) σημεία θα τοποθετηθούν φορτιστές κατηγορίας AC, με δύο (2) ρευματοδότες μέχρι 22ΚW, έκαστος, ημιταχείας φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος, ενώ στα τρία (3) σημεία τα οποία προορίζονται για τη φόρτιση οχημάτων φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων και τουριστικών λεωφορείων προτείνεται να τοποθετηθούν τριφασικοί φορτιστές με δυο υποδοχές φόρτισης έκαστος, η μια εκ των οποίων ισχύς 60 kW και η δεύτερη 22 KW. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των 11.644.044,00 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24% (εκτιμώμενη αξία συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ: 14.438.614,56 ευρώ)». Η σύμβαση είναι 11ετής και η προθεσμία υποβολής προσφορών λήγει στις 6 Σεπτεμβρίου.
Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.