Στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ)για την Κρουαζιέρα για το 2023: Το λιμάνι Κατακόλου στην 8η θέση
Στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ)για την Κρουαζιέρα για το 2023: Το λιμάνι Κατακόλου στην 8η θέση σε αφίξεις και στην 6η στον αριθμό επιβατών
Κέρδισε μια θέση ξεπερνώντας το λιμάνι του Ηρακλείου – Αύξηση 55,57% στους επιβάτες σε σχέση με το 2022
Κατά μια θέση (6ο από 7ο το 2022) ανέβηκε το λιμάνι του Κατακόλου στον αριθμό επιβατών κρουαζιέρας με 390.153 έναντι 250.793 το 2022 (αύξηση 55,57%). Το Κατάκολο ξεπέρασε οριακά (για περίπου 8.000 επιβάτες) το λιμάνι του Ηρακλείου και ανέβηκε μια θέση στον πίνακα της κατάταξης των λιμανιών της χώρας για το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ).
Το λιμάνι του Κατακόλου παραμένει στην 8η θέση όσον αφορά τις αφίξεις (του Ηρακλείου είχε 253 έναντι 206 του Κατάκολου, μόλις 8 περισσότερες σε σχέση με το 2022).
Πάντως οι επιδόσεις του 2023 απέχουν κατά πολύ από αυτές περασμένων ετών όταν στο λιμάνι του Κατακόλου οι αφίξεις ήταν πάνω από 300 και ο αριθμός των επιβατών υπερέβαινε τους 750.000.
Σύμφωνα με την ΕΛΙΜΕ το 2023 αποτέλεσε εκπληκτική χρονιά για την κρουαζιέρα στη χώρα μας, ξεπερνώντας κάθε ιστορικό προηγούμενο στις συνολικές αφίξεις επιβατών αφού «σε 49 ελληνικά λιμάνια οι συνολικές αφίξεις κρουαζιεροπλοίων ανήλθαν σε 5.230 και ο αριθμός επιβατών σε 7.003.150 δηλαδή επιπλέον 450 αφίξεις πλοίων με 2.373.500 επιβάτες έναντι 4.629.650 του 2022. Αντίστοιχα σε ποσοστιαία βάση το 2023 έναντι του 2022 είχαμε αύξηση 9,41% στις προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων και αύξηση 51,26% στον αριθμό των επιβατών.»
Πρωτοπόρος σε σχέση με τον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας αναδεικνύεται για μια ακόμη χρονιά ο Πειραιάς με 1.500.000 περίπου επιβάτες και ακολουθούν η Σαντορίνη με 1.298.968, η Μύκονος με 1.192.822 και στη συνέχεια η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Κατάκολο και το Ηράκλειο.
Αναφορικά με τις προσεγγίσεις πλοίων η Σαντορίνη παίρνει την πρώτη θέση με 800 προσεγγίσεις, ακολουθεί ο Πειραιάς με 760, η Μύκονος με 749 και στη συνέχεια η Ρόδος, η Κέρκυρα, το Ηράκλειο και η Πάτμος.
Τα περισσότερα λιμάνια παρουσίασαν σημαντικές αυξήσεις επιβατών έναντι του 2022 με πρωτοπόρο στην κατάταξη σε απόλυτους αριθμούς τον Πειραιά με 619.514 (+70,37%) και ακολούθως τη Μύκονο με 506.904 (+73,90%), τη Σαντορίνη με 472.366 (+57,15%), το Κατάκολο με 139.360 (+55,57%) και τη Ζάκυνθο με 130.050 επιβάτες και την εντυπωσιακή αύξηση 510,96% έναντι του 2022. Σημαντικές επίσης ποσοστιαίες αυξήσεις (άνω του 100%) των επιβατών κρουαζιέρας παρουσίασαν οι λιμένες της Αστυπάλαιας (+1106,52%), της Χίου (+571,47%), της Πάρου (+251,61%), της Νάξου (+237,13%), του Ρεθύμνου (+163,68%), της Τήνου (+157,09%), του Αγίου Νικολάου (+127,30%), της Σίφνου (+112,07%), και της Ύδρας (102,32%), ενώ μπαίνουν στο χάρτη της κρουαζιέρας η Πρέβεζα, η Άνδρος και η Ίος.
Η περασμένη χρονιά της κρουαζιέρας, παρά τη θετικότητα της δεν ευνόησε τη Φολέγανδρο (-61,68%), την Πάτρα (-41,02%), το Βόλο (-28,36%), την Κω (-6,13%), τη Σάμο (-9,63%), τη Σύρο (-7,18%) και την Ηγουμενίτσα (-3,63%).
Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο για τη χρονιά που πέρασε για την αγορά κρουαζιέρας είναι η επιλογή των ελληνικών λιμανιών για homeporting. Όπως είναι αναμενόμενο το λιμάνι του Πειραιά πρωτοστατεί στο homeporting με 525 αφίξεις και 880.800 επιβάτες που ξεκίνησαν και τελείωσαν το ταξίδι τους από τον Πειραιά. Ακολουθεί το λιμάνι της Κέρκυρας με 54 αφίξεις και 194.792 επιβάτες, το Λαύριο με 99 αφίξεις και 123.383 επιβάτες, το Ηράκλειο με 6 αφίξεις και 14.106 επιβάτες και η Θεσσαλονίκη με 31 αφίξεις και 10.000 επιβάτες.
Όπως αποδεικνύεται και από τα προαναφερθέντα, η αγορά της κρουαζιέρας στη χώρα μας αποτελεί σημαντική παράμετρο ανάπτυξης τόσο για τις τοπικές κοινωνίες όσο και για την εθνική οικονομία. Σε συνδυασμό με την περαιτέρω αύξηση του homeporting, αλλά και την εξέλιξη των υποδομών μπορεί να δώσει ακόμη μεγαλύτερες προοπτικές για επιπλέον θέσεις εργασίας και ευκαιρίες στην αγορά.
Ευοίωνες είναι οι προβλέψεις με βάση τα στοιχεία των προκρατήσεων των κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια για το 2024 με τις εκτιμήσεις να κυμαίνονται σε αύξηση γύρω στο 10% στις αφίξεις και γύρω στο 15% στον αριθμό των επιβατών που αναμένονται φέτος στα λιμάνια μας.
Η Ένωση Λιμένων Ελλάδος ανταποκρινόμενη στο ρόλο της και σε συνεργασία με τα μέλη της, τους φορείς, το κράτος, τις αρχές και τις τοπικές κοινωνίες, στέκεται αρωγός σε κάθε προσπάθεια ενίσχυσής και ανάπτυξης της αγοράς της κρουαζιέρας και της λιμενικής βιομηχανίας γενικότερα με σκοπό τη στήριξη των επιχειρήσεων και της εθνικής οικονομίας.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.